Επιστροφή

«Ομιλία της Υφυπουργού Οικονομικών Κ. Παπανάτσιου στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση και ψήφιση του ν/σ: «Αγορές χρηματοπιστωτικών μέσων και άλλες διατάξεις» (25.1.2018)».

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ

ΠΡΩΤΟΛΟΓΙΑ

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΝΑΤΣΙΟΥ (Υφυπουργός Οικονομικών): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, βιάζεται ο Ειδικός Αγορητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης να βγάλει συμπεράσματα για το χρέος, όταν σήμερα γίνονται επαφές του Πρωθυπουργού με τον Επίτροπο Οικονομικών, τον κ. Μοσκοβισί, όπως επίσης και με τη Διευθύντρια του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, την κ. Λαγκάρντ. Βιάζεται και ο Ειδικός Αγορητής του Κομμουνιστικού Κόμματος, διότι ανησυχεί, εάν διευθετήσουμε το χρέος, ποιος θα επωμιστεί τα βάρη και όχι τις ελαφρύνσεις.

Ακούσαμε τις τελευταίες ημέρες από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ότι ανακάλυψαν μία συμφωνία και κάποιοι την μετέφεραν και μέσα στη Βουλή. Δεν υπάρχει συμφωνία της Κυβέρνησης για τη διενέργεια εκατόν τριάντα χιλιάδων πλειστηριασμών κατά τα επόμενα τέσσερα χρόνια.

Η συνεδρίαση του Eurogroup αποφάσισε το κλείσιμο της τρίτης αξιολόγησης, χωρίς να αναφέρεται στο ανακοινωθέν συγκεκριμένος αριθμός πλειστηριασμών. Επίσης, δεν αναφέρεται πουθενά αριθμός πλειστηριασμών στα επίσημα κείμενα της Συμφωνίας. Αυτά τα κείμενα περιλαμβάνουν τις δεσμεύσεις της χώρας για την επόμενη και τελική αξιολόγηση του ελληνικού προγράμματος.

Αναφορά σε αριθμό υπάρχει μόνο στην Έκθεση Συμμόρφωσης των Θεσμών για την τρίτη αξιολόγηση, που δεν αποτελεί κείμενο συμφωνίας, αλλά πληροφοριακό υλικό για τα κράτη-μέλη της Ευρωζώνης.

Εδώ θα ήθελα να αναφέρω ότι δεν θα πρέπει να συγχέονται οι πλειστηριασμοί των τραπεζών με τους πλειστηριασμούς του δημοσίου, ούτε οι κατασχέσεις του δημοσίου με τους πλειστηριασμούς του δημοσίου.

Θα αναφέρω και πάλι κάποια στοιχεία. Το 2016 έγιναν μόλις έντεκα πλειστηριασμοί από το Δημόσιο και άλλοι εννέα το 2017, μάλιστα, για πολύ υψηλά ποσά και όχι για την πρώτη και μοναδική κατοικία, η αξία της οποίας είναι κοντά στο ποσό του αφορολόγητου. Το Δημόσιο συνήθως δεν έχει συμφέρον να ξεκινήσει πλειστηριασμό λόγω της σειράς κατάταξης που έχει. Αντίθετα, κάνει κατασχέσεις, δηλαδή ουσιαστικά δεσμεύει το ακίνητο, προκειμένου να διασφαλίσει το δημόσιο συμφέρον και να μην παραγραφεί η οφειλή.

Ας δούμε τώρα το νομοσχέδιο. Στο νομοσχέδιο που συζητούμε περιλαμβάνονται μια σειρά από άρθρα του χαρτοφυλακίου μου, τα οποία λύνουν ορισμένα ζητήματα που θα εξηγήσω αμέσως.

Με τη ρύθμιση του άρθρου 111 εναρμονίζονται ζητήματα του Κώδικα ΦΠΑ με την έκτη οδηγία για τον ΦΠΑ και γίνονται νομοτεχνικές προσαρμογές για τα αλιευτικά σκάφη και τη σπογγαλιεία, τα οποία συνεχίζουν να απολαμβάνουν τις απαλλακτικές διατάξεις του άρθρου 27 του ν. 2859/2000.

Με το άρθρο 112 καλύπτουμε ένα νομικό κενό και αντιμετωπίζουμε την περίπτωση των οχημάτων τρίτων χωρών, δηλαδή εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, που τελούν σε ανασταλτικό καθεστώς προσωρινής εισαγωγής, όσον αφορά την καταβολή των τελών κυκλοφορίας.

Πιο συγκεκριμένα, για την επιβολή των τελών σε αυτές τις περιπτώσεις λαμβάνεται υπόψη ο κυλινδρισμός του οχήματος, σύμφωνα με την ημερομηνία υπαγωγής του οχήματος σε καθεστώς προσωρινής εισαγωγής. Με την προτεινόμενη ρύθμιση του άρθρου 113 επιμηκύνεται η προθεσμία για την τελωνειακή τακτοποίηση, αποδέσμευση των αναπηρικών οχημάτων από τους κληρονόμους των ατόμων με αναπηρία, που είχαν παραλάβει οχήματα με ατέλεια. Η προθεσμία αυτή από ένα έτος γίνεται δύο έτη από τον θάνατο του δικαιούχου αναπήρου. Παράλληλα, καθορίζεται και ποια θα είναι η αρμόδια τελωνειακή αρχή, που είναι η Τελωνειακή Περιφέρεια Αττικής.

Η ρύθμιση έρχεται να διευκολύνει τους κληρονόμους των αναπήρων δικαιούχων και να αντιμετωπίσει προβλήματα καθυστερήσεων που προέκυπταν και καθιστούσαν το χρονικό διάστημα του ενός έτους μη επαρκές για την τελωνειακή τακτοποίηση των κληρονομημένων αναπηρικών οχημάτων.

Με το άρθρο 114 είναι πλέον δυνατή η χορήγηση ρύθμισης βεβαιωμένων οφειλών ηλεκτρονικά πριν αυτές καταστούν ληξιπρόθεσμες. Με αυτόν τον τρόπο, επιτυγχάνεται, καταρχάς, η ταχύτερη είσπραξη των δημοσίων εσόδων, καθώς οι φορολογούμενοι δεν θα είναι υποχρεωμένοι να αναμένουν ώστε η οφειλή τους να καταστεί ληξιπρόθεσμη, προκειμένου να τη ρυθμίσουν. Ακόμη, με τη ρύθμιση αυτή αποφεύγονται προβλήματα απώλειας της ρύθμισης των εκατό δόσεων.

Εδώ, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι από την 1 Ιανουαρίου 2018 οι εκατό δόσεις, εάν δεν υπάρχει εμπρόθεσμη εξόφλησή τους, όπως επίσης εμπρόθεσμη εξόφληση των νέων οφειλών, μπορεί να απολεσθεί. Με αυτόν τον τρόπο τώρα, έχουν τη δυνατότητα ηλεκτρονικά, χωρίς να πηγαίνουν στις ΔΟΥ πια, πριν καταστούν ληξιπρόθεσμες να μπορούν να τις ρυθμίσουν. Οπότε λύνεται και αυτό ζήτημα, ώστε να μην υπάρχει λόγος για να έχουν θέμα με τις εκατό δόσεις εκείνοι που έχουν ενταχθεί.

Με το άρθρο 115 ικανοποιείται ένα πάγιο αίτημα των οξοποιιών παραγωγών ξυδιού και καταργείται η απαγόρευση της συγκατεργασίας αιθυλικής αλκοόλης με άλλες πρώτες ύλες παραγωγής ξυδιού, καθώς και της ανάμειξης ξυδιού από αλκοόλη με άλλες κατηγορίες ξυδιών.

Στόχος της συγκεκριμένης ρύθμισης είναι η διευκόλυνση και η υποβοήθηση των μικρότερων οξοποιιών της χώρας, οι οποίοι δεν διαθέτουν τον τεχνολογικό εξοπλισμό για την πλήρωση των τρεχουσών προϋποθέσεων παραγωγής ξυδιού, αλλά και για τη γενικότερη στήριξη των παραγωγών και της παραγωγής ενός βασικού εξαγωγικού προϊόντος. Εδώ, θέλω να πω ότι θα ενταθούν οι έλεγχοι και θα υπάρχει η διοικητική απόφαση που θα λύνει ζητήματα ελέγχου. Απαντάω στις παρατηρήσεις που έγιναν από συναδέλφους της Αντιπολίτευσης.

Με τα άρθρα 116 και 117 δίνεται παράταση στον χρόνο εφαρμογής του νέου τρόπου υπολογισμού των τόκων εκπρόθεσμης καταβολής των δημοσίων εσόδων και της σειράς είσπραξης αυτών μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2019.

Το προηγούμενο χρονικό περιθώριο ήταν μέχρι 31 Δεκεμβρίου του 2017. Δεν κατέστη δυνατόν να ξεκινήσουμε με τον ημερήσιο τόκο, μια και οι προσαρμογές στα πληροφοριακά συστήματα του TAXIS και του TAXISNET δεν είναι ακόμη έτοιμες.

Θα αναφερθώ τώρα στις τροπολογίες οι οποίες έχουν κατατεθεί. Με την τροπολογία με γενικό αριθμό 1447 και ειδικό αριθμό 233 τροποποιείται το άρθρο 53 του ν. 4389/2016 για τον φόρο διαμονής. Όπως διασαφηνίζεται σε αυτή την τροπολογία, αυτός βαρύνει αποκλειστικά σε κάθε περίπτωση τον διαμένοντα στο ξενοδοχειακό κατάλυμα, δωμάτιο ή διαμέρισμα, επιβάλλεται μετά τη διαμονή του στο κατάλυμα και πριν την αναχώρησή του από αυτό, με την έκδοση ειδικού παραστατικού στο οποίο δεν επιβάλλεται ΦΠΑ. Αποδίδεται από την επιχείρηση στη φορολογική διοίκηση με μηνιαίες δηλώσεις μέχρι την τελευταία μέρα του επόμενου μήνα.

Επίσης, με την ίδια τροπολογία επεκτείνουμε την απαλλαγή από τον ΦΠΑ που εφαρμόζεται στα αμυντικά έργα στα πλαίσια του ΝΑΤΟ και στα έργα του Κοινού Αμυντικού Προγράμματος Εξωτερικής Βοήθειας Ελλάδας-ΗΠΑ, σε εκτέλεση των διατάξεων του νομοθετικού διατάγματος 2672/1953.

Με την τροπολογία με γενικό αριθμό 1453 και ειδικό 239 προχωρούμε στην παραχώρηση του πρώην Στρατοπέδου Κόδρα στο Δήμο Καλαμαριάς. Η ευρύτερη περιοχή του πρώην Στρατοπέδου Κόδρα αποτελεί έναν υπερτοπικό πόλο πρασίνου και ελευθέρων χώρων, ενώ το μεγαλύτερο μέρος αυτού έχει χαρακτηριστεί ήδη από το έτος 2005 σαν ιστορικός τόπος. Τμήματα δε αυτού έχουν χαρακτηριστεί σαν μνημεία με αποφάσεις του Υπουργείου Πολιτισμού.

Στο ισχύον ρυμοτομικό σχέδιο Καλαμαριάς, καθώς και στο ισχύον γενικό πολεοδομικό σχέδιο του Δήμου Καλαμαριάς, ο χώρος του πρώην Στρατοπέδου Κόδρα χαρακτηρίζεται σαν χώρος αστικού πρασίνου υπερτοπικού χαρακτήρα.

Με την προτεινόμενη ρύθμιση παραχωρείται για λόγους δημοσίου συμφέροντος η χρήση του μεγαλύτερου μέρους της έκτασης του πρώην Στρατοπέδου Κόδρα για χρονικό διάστημα ενενήντα εννέα ετών προς τον Δήμο της Καλαμαριάς. Ποιος είναι ο σκοπός της παραχώρησης; Είναι η αξιοποίηση της παραχωρούμενης έκτασης του πρώην Στρατοπέδου Κόδρα με την ενσωμάτωσή της στον αστικό ιστό και την κοινωνική ζωή της πόλης σαν χώρο υπερτοπικού πρασίνου και αναψυχής και η ταυτόχρονη προστασία και ανάδειξή της.

Ο Δήμος Καλαμαριάς θα μπορεί να αναπτύξει και στη συνέχεια να διαχειρίζεται τις παραπάνω δραστηριότητες και υποδομές σύμφωνα με τις αρμοδιότητες που του απονέμει η κείμενη νομοθεσία. Θα ήθελα εδώ να σημειώσω ότι έχουν εξαιρεθεί κάποια τμήματα του χώρου του Στρατοπέδου που έχουν παραχωρηθεί στο Υπουργείο Πολιτισμού και στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, καθώς και αυτά τα οποία φέρονται σαν επίδικα.

Με την ίδια τροπολογία επαναδιατυπώνεται η διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 74 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα, προκειμένου να καθίσταται σαφές ότι για συγκεκριμένα προϊόντα ο ειδικός φόρος κατανάλωσης καθίσταται απαιτητός όταν επέλθουν συγκεκριμένες γενεσιουργές αιτίες, όπως είναι η χρησιμοποίησή τους, η πώλησή τους σαν καύσιμο κινητήρα, θέρμανσης κλπ..

Επίσης, στις περιπτώσεις αυτές προστίθενται και οι υδρογονάνθρακες πλην της τύρφης που δεν προβλέπεται στο άρθρο 72 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα, για λόγους ορθής ερμηνείας της νομοθεσίας.

Προστίθεται, επίσης, νέα παράγραφος 9 στο άρθρο 109 του Τελωνειακού Κώδικα, με την οποία καθορίζεται ο χρόνος βεβαίωσης και είσπραξης του ειδικού φόρου κατανάλωσης που αναλογεί στα προϊόντα των παραγράφων 4, 5 και 6 του άρθρου 73, διάφορα ενεργειακά προϊόντα και υδρογονάνθρακες τα οποία πρόκειται να χρησιμοποιηθούν ή διατίθενται προς πώληση ή χρησιμοποιούνται σαν καύσιμα θέρμανσης ή κινητήρων. Ο χρόνος αυτός ορίζεται στην εικοστή ημέρα του επόμενου μήνα από τον μήνα που πραγματοποιήθηκε η πώληση ή ιδιοκατανάλωση αυτών.

Με την προτεινόμενη διάταξη επιδιώκεται καθορισμός κοινής διαδικασίας καταβολής του ειδικού φόρου κατανάλωσης για όλες τις περιπτώσεις προϊόντων των ως άνω διατάξεων, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ομοιόμορφη φορολογική μεταχείριση των ανωτέρων προϊόντων.

Όσον αφορά τις τροπολογίες των άλλων Υπουργείων -αυτές που στήριξαν ο κ. Σταθάκης και η κυρία Κονιόρδου-, τη με γενικό αριθμό 1450 και ειδικό 236 τροπολογία του κυρίου Σταθάκη την κάνω δεκτή. Η 1454/240 τροπολογία πάλι του κυρίου Σταθάκη γίνεται δεκτή και η με γενικό αριθμό 1451 και ειδικό 241 τροπολογία της κυρίας Κονιόρδου γίνεται επίσης δεκτή.

Έρχομαι τώρα στις βουλευτικές τροπολογίες που έχουν κατατεθεί από τον κ. Κουτσούκο.

Όσον αφορά τη με γενικό αριθμό 1451 και ειδικό 237 τροπολογία, επειδή ζητήθηκε και από άλλους Βουλευτές άλλων χώρων, θα εξετάσουμε συνολικά το ρυθμιστικό πλαίσιο για το Συνεγγυητικό -για να μην τα εξετάζουμε αποσπασματικά- και θα τα φέρουμε σε κάποια επόμενη συνεδρίαση.

Την τροπολογία με γενικό αριθμό 1452 και ειδικό αριθμό 238, όσον αφορά τα πειθαρχικά τελωνειακών και το άρθρο 159, δεν την κάνουμε αποδεκτή στην παρούσα φάση, γιατί οι αλλαγές στο Πειθαρχικό Δίκαιο πρέπει να γίνονται με ιδιαίτερη προσοχή. Θα εξετάσουμε την πρόταση και θα επανέλθουμε όταν θεωρήσουμε ότι μπορούμε να τη φέρουμε ξανά.

Όσον αφορά την τροπολογία με γενικό αριθμό 1448 και ειδικό αριθμό 234 -είναι βουλευτική τροπολογία που κατατέθηκε πάλι από τον κ. Κουτσούκο- τη συγκεκριμένη δεν μπορούμε να την κάνουμε αποδεκτή, καθώς επί της ουσίας δημιουργεί ένα ειδικό μισθολόγιο για το Υπουργείο Οικονομικών, τα Νομικά Πρόσωπα, την ΑΑΔΕ και το Ελεγκτικό Συνέδριο. Θα ήθελα να ξεκαθαρίσουμε κάτι για τη συγκεκριμένη τροπολογία. Δεν υπάρχει διαφωνία επί της ουσίας. Όλοι είμαστε σύμφωνοι και η Κυβέρνηση είναι σύμφωνη και μεταφέρω και την άποψη του Υπουργού για το συγκεκριμένο θέμα. Δεν υπάρχει καμιά διαφωνία επί της ουσίας.

Πράγματι, όπως κι εσείς αναφέρατε, κύριε Κουτσούκο, υπάρχουν μισθολογικές διαφορές που δεν έχουν να κάνουν με τη φύση της εργασίας, αλλά με το πότε κάποιος προσλήφθηκε ή μετατάχθηκε. Και κατανοούμε ότι αυτό είναι όχι μόνο άδικο, αλλά δημιουργεί και προστριβές στις υπηρεσίες. Ήδη έχουμε αποδείξει ότι η Κυβέρνησή μας επιλύει τέτοια ζητήματα. Το έχει ήδη κάνει με την 1Κ στα τέλη του 2015. Θα προχωρήσει και για τις συγκεκριμένες κατηγορίες, αυτές που έχετε θέσει. Επεξεργαζόμαστε κάποιες λύσεις, που θα δώσουν απάντηση και σ’ αυτήν τη μισθολογική αδικία. Θα πρέπει, όμως, πρώτα να δρομολογήσουμε την επίλυση του ζητήματος. Θα συνεργαστούμε με όλους τους ενδιαφερόμενους και θα τη φέρουμε το επόμενο διάστημα, παίρνοντας υπ’ όψιν μας και όλες τις συμφωνίες που υπάρχουν σε σχέση με το ενιαίο μισθολόγιο.

Έρχομαι τώρα στην τροπολογία με γενικό αριθμό 1449 και ειδικό αριθμό 235, του κυρίου Κουτσούκου πάλι.

Όσον αφορά την πρώτη παράγραφο, δεν το αλλάζουμε. Κρατάμε την κοινοποίηση στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

Θεωρούμε ότι πρέπει να γίνεται για την πρώτη και τη δεύτερη παράγραφο.

Επίσης, για την τέταρτη παράγραφο, το ποσοστό συμμετοχής έχει κατέβει από το 25% στο 10%. Δεν κρίνουμε σκόπιμο ότι πρέπει να κατέβει παρακάτω.

 Όσον αφορά την τρίτη παράγραφο, την κάνουμε αποδεκτή και θα είναι μέσα στις νομοτεχνικές βελτιώσεις, που θα πρέπει τώρα να καταθέσω και να σας αναφέρω.

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΦΟΡΤΣΑΚΗΣ: Συγγνώμη, δεν κατάλαβα. Την τροπολογία 1449 δέχεστε;

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΝΑΤΣΙΟΥ (Υφυπουργός Οικονομικών): Από τη με γενικό αριθμό 1449 και ειδικό αριθμό 235 την παράγραφο 3, στις νομοτεχνικές βελτιώσεις.

Να αναφέρω και ποιες άλλες νομοτεχνικές βελτιώσεις γίνονται, επειδή έχουν αρκετές από αυτές ειπωθεί και στις τοποθετήσεις των ειδικών αγορητών.

Κατ’ αρχάς κάνουμε αποδεκτή την πρόταση του κυρίου Κουτσούκου για την κατάργηση των διατάξεων των άρθρων 1 έως και 70 του ν. 3606/2007 και του άρθρου 59 του ν. 4509/2017, μιας και πλέον όλα συμπεριλαμβάνονται στο σημερινό νομοσχέδιο.

Επίσης, όσον αφορά την παράγραφο 3 του άρθρου 111, θα πρέπει να πούμε ότι στην απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών συμπεριλαμβάνουμε το ότι θα υπάρχει κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μια και το ζήτησαν και οι φορείς που είχαν έρθει.

Παράλληλα, κάνουμε αποδεκτή την πρόταση της ΣΙΤΕΣΑΠ για παράταση της προθεσμίας και η 1-1-2018 αντικαθίσταται με την 1-4-2018 για την ισχύ του άρθρου 111.

Διαγράφουμε το άρθρο 119 μετά και από τις παρατηρήσεις που έκανε και ο εισηγητής της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης.

Και επίσης, όσον αφορά την παράγραφο 4 του άρθρου 93, που ήταν αίτημα και του εισηγητή της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και ειδικών αγορητών και των τοποθετήσεων συναδέλφων, σε αυτή την περίπτωση πραγματικά θα κρατήσουμε την επαναπιστοποίηση για τα στελέχη των πιστωτικών ιδρυμάτων που δεν έχουν μόνιμη επαγγελματική πιστοποίηση, όπως για παράδειγμα σε επενδυτικές εταιρείες. Και όσον αφορά τα στελέχη των επενδυτικών εταιρειών, τα οποία αφ’ ενός μεν είναι εξειδικευμένα και αφ’ ετέρου απασχολούνται αποκλειστικά με την παροχή επενδυτικών υπηρεσιών, δεν θα χρειαστεί η επαναπιστοποίησή τους.

Οι υπόλοιπες είναι καθαρά τυπικές. Θα τις δείτε, εξάλλου.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΣ: Θα διανεμηθούν;

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΝΑΤΣΙΟΥ (Υφυπουργός Οικονομικών): Ναι, τις έχω καταθέσει ήδη.

Ευχαριστώ.

ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΝΑΤΣΙΟΥ (Υφυπουργός Οικονομικών): Κατ’ αρχάς ευχαριστούμε πάρα πολύ. Εμείς δεν θέλαμε να ξεκινήσουμε με την επέτειό μας σήμερα, αλλά μας τη θυμίσατε από το πρωί και μάλιστα κάποιοι από το πρωί έβγαλαν και ανακοινώσεις. Τιμάνε τα τρία χρόνια της εκλογικής τους ήττας!

Πραγματικά, η νίκη του ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου είναι ορόσημο για την ιστορία της ευρωπαϊκής Αριστεράς και παρά τους αρνητικούς συσχετισμούς δύναμης, παρά τις δυσμενείς συνθήκες μέσα στις οποίες αγωνιστήκαμε και τα τρία αυτά χρόνια, τα αποτελέσματα, όπως είπε και ο Κοινοβουλευτικός μας Εκπρόσωπος, πιστεύουμε ότι θα είναι προς όφελος της κοινωνίας, θα είναι προς όφελος της χώρας μας. Την κρατήσαμε όρθια, κάτι που δεν μπορέσατε να κάνετε όλα τα προηγούμενα χρόνια. Εμείς την κρατήσαμε όρθια, τη βγάζουμε από τα μνημόνια.

Και εδώ αναφέρθηκε από κάποιους, κάποιοι καίγονται γιατί δεν ξαναπαίρνουμε καινούργιο δάνειο, γιατί φεύγουν οι δανειστές και μας αφήνουν τα υπόλοιπα. Θέλετε να συνεχίσουμε να παίρνουμε δάνεια; Θέλετε να τους κρατήσουμε εδώ; Εμείς δεν θέλουμε. Θέλουμε μόνοι μας να προχωρήσουμε σε ένα πρόγραμμα νοικοκυρέματος της χώρας μας, αυτό που κάναμε μέχρι τώρα. Όλα αυτά τα τρία χρόνια βάλαμε σε τάξη τη χώρα. Χρησιμοποιήσαμε τα χρήματα του ελληνικού λαού -που πραγματικά ξέρουμε με τι κόπο τα έδωσε ο ελληνικός λαός- με πολύ μεγάλη σύνεση και όλα αυτά έφεραν τα αποτελέσματα των πλεονασμάτων που έχουμε φέρει όλα αυτά τα χρόνια και τις επιτυχίες που έχουμε πάνω σε αυτόν τον τομέα.

Δεν πρόκειται σε καμμία περίπτωση ούτε το 2019 να έρθει το αφορολόγητο νωρίτερα. Και δεν θα έρθει νωρίτερα, όπως δεν ήρθε και ο «κόφτης», όπως δεν έχουν έρθει και όλα τα άλλα μέτρα. Θα αντιμετωπίσουμε με σύνεση και πραγματικά όπως πρέπει όλα αυτά που έχουμε να αντιμετωπίσουμε και το επόμενο διάστημα.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΜΥΡΑΣ: Έως το 2060.

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΝΑΤΣΙΟΥ (Υφυπουργός Οικονομικών): Θα αναφερθώ στο ζήτημα του Μακεδονικού, γιατί και εδώ γίνεται μια μεγάλη σπέκουλα.

Ανέφερε η πρώην Υπουργός Εξωτερικών, η κ. Μπακογιάννη, ότι «τα κόμματα χαράξαμε κοινή πολιτική γραμμή το 2008, στην οποία πάτησε ο κ. Τσίπρας».

Δεν συμφωνείτε, κύριοι της Νέας Δημοκρατίας, με την πολιτική του 2008; Δεν συμφωνείτε ότι αυτή πρέπει να πάμε να στηρίξουμε τώρα και να προχωρήσει η χώρα;

Δεν συμφωνείτε με τον κ. Κουμουτσάκο, τον αρμόδιο για ζητήματα εξωτερικής πολιτικής, ο οποίος ανέφερε ότι σήμερα είναι η καλύτερη στιγμή για να λύσουμε το πρόβλημα; Γιατί θέλετε να φύγετε εκτός και θέλετε να ακολουθήσετε τις ακροδεξιές δυνάμεις που αυτήν τη στιγμή σάς συμπαρασύρουν;

Να πούμε και κάποια στοιχεία για το Δημόσιο εδώ, μετά από μια ανακοίνωση που είχε και το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Αναφερθήκατε σε στοιχεία από την «ΕΡΓΑΝΗ». Είπατε ότι οι φορείς της Κυβέρνησης το 2015 ήταν διακόσιοι είκοσι επτά και το 2016 τριακόσιοι τόσοι. Δεν αναφέρατε ότι το 2014 οι φορείς της Κυβέρνησης ήταν εννιακόσιοι εξήντα επτά και ότι εμείς καταργήσαμε επτακόσιους σαράντα. Για να τα δούμε, λοιπόν, διότι τα νούμερα εδώ πέρα μπορούν να μας αλλάξουν τη ρότα.

Δεκέμβριος 2014: 576.856 μόνιμοι υπάλληλοι. Με τον «κακό» ΣΥΡΙΖΑ, που προσέλαβε και εγώ δεν ξέρω πόσους δημοσίους υπαλλήλους, Οκτώβριος 2017: 566.763. Τα στοιχεία είναι από την ΕΛΣΤΑΤ, Ανεξάρτητη Αρχή.

Συμβασιούχοι, Δεκέμβριος 2014, αγνοούμενοι. Δεν ξέρει κανείς πόσοι ήταν, δεν είχαν απογραφεί πουθενά, δεν υπήρχαν στο Μητρώο της κυβέρνησης. To 2015: 48.084. Οκτώβριος 2017: 47.472. Αυτούς τους συμβασιούχους θα τους μεταφέρουμε στους μόνιμους υπαλλήλους. Δεν θέλουμε να τους κρατάμε ούτε μια μέρα σε ομηρία. Είναι το μόνο σίγουρο για την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

Για τον φόρο διαμονής θα δώσω κάποιες εξηγήσεις πάνω στο νομοσχέδιο. Ψηφίσαμε τον φόρο διαμονής, αυτό που ερχόμαστε τώρα να κάνουμε είναι η εφαρμογή του. Και την εφαρμογή του θα εξηγήσω. Θα έχετε ταξιδέψει σε πάρα πολλές χώρες στο εξωτερικό, κύριε Αμυρά και λόγω της δουλειά σας. Παντού όπου πηγαίνετε στα ξενοδοχεία, όταν φεύγατε μαζί με ό,τι είχατε χρησιμοποιήσει στο bar του ξενοδοχείου ή οτιδήποτε άλλο, σας έλεγαν ότι πρέπει να πληρώσετε και ένα τέλος διαμονής. Αυτό ακριβώς κάνουμε κι εμείς σήμερα στη χώρα μας. Αυτόν τον φόρο διαμονής θα τον πληρώνει ο καθένας που θα επισκέπτεται με την έξοδό του από το ξενοδοχείο μαζί με όλα τα υπόλοιπα. Εδώ ερχόμαστε να πούμε ότι θα είναι με ξεχωριστό παραστατικό και όχι μόνο θα είναι με ξεχωριστό παραστατικό, αλλά δεν θα έχει και ΦΠΑ. Δεν το επιβαρύνουμε και με ΦΠΑ. Επίσης, θα πρέπει οι ξενοδόχοι που θα το εισπράττουν να το αποδίδουν στον επόμενο μήνα.

Αναφέρθηκε ο κ. Αθανασίου -πιστεύω ότι το διευκρινίσαμε αλλά καλό είναι να ακουστεί και από εδώ- στην αλιεία. Πραγματικά δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με τα σκάφη της αλιείας. Στην παράγραφο (αα) αναφέρεται ότι τα πλοία που προορίζονται για την αλιευτική δραστηριότητα όπως επίσης, και στη (ββ) πλοία παράκτιας αλιείας δεν συμπεριλαμβάνονται στον ΦΠΑ.

Επειδή, επίσης, αναφέρει ότι και στις προϋποθέσεις διενεργούν δραστηριότητα κυρίως στην ανοιχτή θάλασσα, σημειώνω ότι εδώ ακριβώς έρχεται και η αιτιολογική έκθεση να πει ότι οι απαλλαγές σε υποκείμενο στον φόρο που ασχολούνται με την αλιεία, ανεξάρτητα από το καθεστώς ΦΠΑ στο οποίο υπάγονται συμπεριλαμβάνονται στην περίπτωση (α) της παραγράφου. Άρα, δεν υπάρχει κανένα θέμα με την αλιεία.

Για το άρθρο 74 του Τελωνειακού Κώδικα που ζήτησε ο κ. Κουτσούκος να δώσω κάποιες διευκρινήσεις. Απ’ ό,τι ξέρετε πολλοί παίρνουν τα λάδια από τα αυτοκίνητα, τα τηγανέλαια, τα λάστιχα και διάφορα υλικά τα οποία στη σύγχρονη πλέον εποχή δεν τα πετάμε στα σκουπίδια. Όλα αυτά τα επεξεργάζονται με κάποιο τρόπο με όρους που σέβονται το περιβάλλον. Κι επειδή το υλικό που βγαίνει, το τελικό προϊόν, -εκτός από τα άλλα υπολείμματα που με διάφορους τρόπους καταστρέφονται- μπορεί να είναι καύσιμο κινητήρα, θέρμανσης και λοιπά. Έπρεπε για τα καινούργια αυτά υλικά να έρθουμε να δούμε με ποιον τρόπο θα πρέπει να βάζουμε κάποιον ειδικό φόρο κατανάλωσης. Όταν αυτά χρησιμοποιούνται σαν καύσιμη ύλη, δηλαδή χρησιμοποιούνται για κινητήρες, για θέρμανση και λοιπά, ερχόμαστε να συμπεριλάβουμε στον κώδικα ακριβώς αυτήν τη νομοθεσία. Είναι αλλαγή μορφής κάποιο προϊόν. Το βάζουμε μάλιστα, αν θέλετε να σας πω και πιο συγκεκριμένα, στην κατηγορία του diesel. Σε αυτήν την κατηγορία περίπου έρχονται τα υλικά αυτά να συγκαταλεχθούν. Και μάλιστα εδώ ερχόμαστε να πούμε ότι ξέρετε δεν σας το βάζουμε με την ημέρα που γίνεται η παραγωγή, αλλά όταν θα το χρησιμοποιήσετε ή όταν θα το πουλήσετε την 20η μέρα απ’ αυτό, όπως γίνεται και με όλα τα υπόλοιπα, θα έρθετε να το αποδώσετε στο κράτος.

Τελειώνοντας και για να μην υπάρχει κανένα θέμα για τους πλειστηριασμούς, λέω ξανά ότι υπάρχει στην έκθεση συμμόρφωσης των θεσμών για τη Β΄ αξιολόγηση -αυτή που όπως πολύ καλά ανέλυσε ο κ. Μαντάς- ένα πληροφοριακό υλικό προς όλα τα κράτη – μέλη της Ευρωζώνης που εκεί αναφέρεται ένας αριθμός πλειστηριασμών. Δεν αναφέρεται ούτε στο SMoU ούτε στο TMU. Σε κανένα από τα κείμενα τα επίσημα δεν αναφέρεται αριθμός πλειστηριασμών που είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε.

Κι εδώ, επειδή αναφέρθηκε και για τη ΔΟΥ του Παγκρατίου, με τον Ρουβίκωνα και όλο αυτό που έγινε, θέλω να το πω ξανά πάρα πολλές φορές. Το Ελληνικό Δημόσιο δεν κάνει πλειστηριασμούς για μικρά ποσά. Ήδη τα στοιχεία που σας έδωσα πιο πριν δείχνουν ότι αυτή είναι η τακτική του Ελληνικού Δημοσίου. Πραγματικά το Ελληνικό Δημόσιο κάνει κατασχέσεις. Κύριε Κουτσούκο, και σαν εφοριακός το ξέρετε πάρα πολύ καλά ότι το Ελληνικό Δημόσιο πρέπει τα συμφέροντά του να τα διασφαλίσει και τα διασφαλίζει κάνοντας την κατάσχεση πάνω σε οποιοδήποτε ακίνητο όταν δεν έχει βρει άλλο τρόπο να εισπράξει τα χρήματά του. Και κάνει την κατάσχεση, ακριβώς γιατί, όταν θα το μεταβιβάσει, θα το πουλήσει ή οτιδήποτε άλλο ή θα γίνει πλειστηριασμός από οποιονδήποτε, να έχει δικαίωμα να πάρει και το Ελληνικό Δημόσιο τα χρήματά του.

Με την κατάταξή του είναι πέμπτο πλέον το ελληνικό Δημόσιο. Το ελληνικό Δημόσιο δεν θα κάνει από μόνο του πλειστηριασμό για συμφέροντα άλλων. Το ελληνικό Δημόσιο θέλει απλά και μόνο να διαφυλάξει τα συμφέροντα του ελληνικού λαού, με σεβασμό και μακριά από τους στρατηγικούς κακοπληρωτές, που όπως είπαμε, πραγματικά, υπάρχουν  -κι αυτό πάλι αναλύθηκε και από τον κ. Μαντά- δεν θα τους διαφυλάξει κανένας μας, γιατί είναι εις βάρος όλων μας.

Ευχαριστώ.